Monday, May 16, 2011

Legging : Bolehkah dikategorikan sebagai seluar?

Assalamualaikum...

ni lama dah aku x post apa2 kat blog aku ni,
kali ni aku nk post bnda ringkas ja..

aku dah lama dah tgk fenomena ni, actually aku d0k tertnya-tanya,
bnda apa yg dorg tu pkai...?
nk kata suaq, suaq apa?

last2 aku jmpa la info, suaq tu dnamakan legging.
seyes nk ckap, suaq mcm mcm tu spatotnya dharamkan,
dah la ikut bntuk, ketat melampau plak tu,

pompuan mmg suka pkai ketat2 ka..?

dulu kalau kita tgk pompuan pkai baju ketat jaa..dah xleh pandang..
rasa pelik smacam jer, rasa malu ngan bangsa sendri..

tak rasa mcm nmpak lurah punggung blakang ke?

kemudian pas dah lama2, baju ketat yg dorg pkai tu dah mcm xda beza..
dah sama ngan baju yg lain2,
masyarakat pon bwat xtaw ja,
tp
mai pulak fashion suaq legging. ish3x..
ni lagi pelik, mcm miskin habis dah la keluarga dorg..?
pyah sangat ke nk g beli sehelai baju yang longgar utk dpkai,
dah la pkai legging, pkai plak baju kecik lengan pendek,
nmpak abis ketiak kt dlam tu,
klau ketiak tu elok xpala jugak, 
ni ketiak penuh ngan bulu,, adesss..

kepada masyarakat Melayu yang kat luaq sana tu...
try bukak balik IC korang, check...
kalau dia still tulis ISLAM, cari la pkaian yang sopan ckit..
aku taw keluarga hgpa smua kaya2, tp simpan duit tu nk g bwat haji..
tp at least beli la pkaian yang elok2 ckit..

ok..tu ja post utk arini, ari pon dah maghrib, nk masuk umah,
banyak nyamuk tu, kokak dek nyamuk tu, kena demam malaria tapioca plak kan? :P



*tetiba tingat aritu g pangkor nmpak pompuan ni pkai baju ketat tp sumpah nmpak perut boroi coz baru pas mkan, renung2kan la..


1 comment:

ain rahman said...

good2! sllu2 la update n3 duan...blog promot blog hg pasni..haha